utorok 13. mája 2014

Publikovaný článok z Top Kuchyňa

V súčasnosti už to tak je – moderné interiéry sú čím ďalej, tým viac populárnejšie. Kupujeme si nové byty, staviame, prerábame, zariaďujeme. Náš byt, náš domov – obraz nášho ja. Každý by v tomto svojom domácom „ja“ chcel mať čo najviac originálnosti a niečo, čo tú originálnosť a osobnosť domácich vystihuje.

Aj keď sa v bytovej móde šíri minimalizmus, nikto nechce nechať svoje steny „holé“. Pekný, abstraktný obraz, jedinečnosť a krásu bytu ešte viac podčiarkne. Je dôležitá jeho rozmernosť, farebnosť, myšlienka a hĺbka, niečo, k čomu sa budeme radi vracať a na čo sa budeme radi dívať. Do povedomia sa dostáva skutočné umenie, originalita. Mnohí z nás určite nechcú mať doma iba reprodukciu slávneho diela, prázdny moderný plagát, ale niečo skutočné, tvorivé.
Osobne som sa nad aspektmi bývania, zariaďovania neraz zamýšľala a v hlave som si tvorila vlastný moderný interiér. Uvažovala som aj nad tým, čo by sa páčilo ľuďom všeobecne, pýtala som sa, skúmala. Vzišlo z toho jediné: do svojich bytov a do priestorov, ktoré nás obklopujú, chceme vniesť ducha, teplo, pozitíva, odraz našich snov, niečo poetické a hrejivé. A práve to som sa snažila zúžitkovať a vmiešať do svojich farieb, keď som tvorila ďalší a ďalší obraz. Chceme byť radostní, túžime po duchovnom naplnení, v našich interiéroch sa chceme cítiť výnimočnými – a také sú aj moje diela...

Narodila som sa v roku 1980 v Trebišove – v malom okresnom mestečku na východe Slovenska. Aj keď som študovala na obchodnej akadémii, umenie mi bolo vždy blízke, pretože aj môj otec je výtvarník. Aktívne som tvorila aj počas strednej školy a mnohí moje diela poznajú pod rodným priezviskom Koložváryová. Vždy som sa rada venovala portrétnej a figurálnej maľbe. V roku 2005 som úspešne absolvovala štúdium na katedre výtvarnej výchovy a umenia na Prešovskej univerzite. Počas tohto štúdia som sa zamerala na abstrakciu a abstraktnú maľbu, ktorú som si osvojila ako svoje hlavné zameranie, ako jediný dostatočný prostriedok vyjadrenia mojej duše. Absolvovala som niekoľko spoločných výstav a po skončení školy som sa predstavila samostatnou výstavou s názvom Abstrakcie, ktorá sa konala vo Vlastivednom múzeu v Trebišove. Presťahovala som sa do Žiliny, kde popri zamestnaní činorodo tvorím ďalšie abstraktné diela, vystavujem a prezentujem svoje práce, ktoré sa stretávajú s kladným ohlasom.
Venujem sa prevažne lyrickej abstrakcii s prvkami expresionizmu a poetiky. Vo svojich dielach sa rada zamýšľam nad tajomstvami prírody a nad tajomstvami ľudského bytia. Motívy čerpám zo všedných myšlienok, z každodennej existencie, z prírody, ktorú rada navštevujem. Snažím sa v obrazoch vyjadriť silu duchovna, ktorá nás vedie, snažím sa byť v myslení pozitívna a pretaviť svoje sny cez farby na plátno.
Doprajte si do svojho moderného bytu moderný obraz. Môžete si vybrať z aktuálnej ponuky kde ani jeden z obrazov nie je zhotovený viackrát – každý obraz je originálom v jedinom prevedení. V ponuke sú aj diela založené na spiritualite, čerpajú námety z prírody a sú plné živých farieb. Sú to olejomaľby alebo akryly na plátne. Nechajte svoj interiér zažiariť svet(l)om obrazu.

tel.: +421 907 113 692
www.abstrakcia.com

Som poetický človek, večný optimista a pritom veľmi citlivý na vonkajšie podnety. Inšpirácia prichádza nebadane. Stačí malý vzruch a dokážem z neho vyťažiť tú najhlbšiu myšlienku. Veď na svete sú stále milióny a milióny neprebádaných detailov a možností... Som konvenčná. To, že sa moje práce ľuďom páčia, svedčí o ich túžbe po jednoduchosti a každý vie, že v jednoduchosti je krása.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára